21 september 2018

Make Up Geek

Gårdagens smink. Jag åke på att jobba lite längre pass på jobbet. En kollega blev sjuk så jag fick stanna kvar lite längre. Åke hemifrån halvnio och kom hem halvtio på kvällen. Sååå trött. Ensam i butiken hela dagen, fick en halvtimmes lunch. 

Nåja det visste jag inget om när jag stod och sminkade mig på morgonen. Tur var väl det. 

Letade fram några skuggor jag har från Make Up Geek. Älskar dem!




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Mirage från Make Up Geek.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Americano från Make Up Geek.
Över rörliga delen av locket: Houdini från Make Up Geek.
Highlight i inre vrån: Sleek Make Up Highlight Palette Distorted Dreams.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.




Primer: Smoothing Primer från Sephora.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Sleek Makeup Highlight Palette Distorted Dreams.
Blush: Rush från Taylor Made Minerals.


Läppstift: Fantastick Garnet från Linda Hallberg Cosmetics.

Tyvärr så var det här en sminkning som inte höll överhuvudtaget. Redan medans jag höll på att lägga på ögonskuggorna började de creasa. Fattar aldrig vad det är som gör att detta händer, särksilt när det är en primer som ändå är känd för att vara bra, skuggor av bra kvalité osv. Varför??

Nåja, alla dagar kan inte vara bra sminkdagar.

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...