04 juni 2018

Smällkaramell

Dags att jobba igen. Vi har haft två slitiga men roliga dagar i nya huset. Vi rensar och rensar. Men nu så börjar det likna nåt och vi har faktiskt tömt det allra mesta. Lite småkrafs kvar bara. Med andra ord så kan vi börja rusta så att vi snart kan flytta in. Till en början bli det ytrenovering i sovrummen så att det känns fräscht att sova, resten kan man leva med och ta lite pö om pö.

Ja, som sagt, jobb igen då idag. Jag kände för en färgklick och eftersom jag har orangea naglar fick det bli nåt åt det hållet även på ögonen.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Slowburn från Urban Decay´s Electric palette.
Yttre vrån: Orchide från .Färg Collection´s Karamell palett.
Inre vrån: Cool Mood penna Happy Mood från Linda Hallberg Cosmetics med Dazzle Dust nr 76 från Barry M ovanpå.
Under ögat: Cool Mood penna Daring Mood från Linda Hallbergs Cosmetics med Urban från Urban Decay´s Electric palette ovanpå.
Eyeliner: Razor Sharp Liquid Eyeliner Retrograde från Urban Decay.
Mascara: Super Color Mascara 01 (lila) från Kiko.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: Millebaci Long Lasting Lip Color nr 8 från Nouba.



Primer: Mineral Infused Face Pimer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Murumure Butter Bronser i färgen Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.




Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt färgsprakande öga! Och jag bara älskar läppstiftet! Såå fint!

marinamake sa...

Tack Lotta, det är egentligen inte alls min färg. På ögonen okej men på munnen har jag jättesvårt med orange. Trivs inte alls i det, men gör det ibland ändå. Kul att du gillar!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...