22 mars 2018

The Tease - Marc Jacobs

Jag har en liten palett hemma från Marc Jacobs. Har haft den jääättelänge, säkert sanrt ett år, utan att använda den. Den innehåller nio färger i lila och rosa toner. Hittade den på rea för ett par hundralappar på Sephora i Nacka Forum. Länge sedan som sagt var. Vet inte varför jag inte testat den innan. 

Har testat tre av färgerna i den här sminkningen och den lila mitt på locket imponerade inte särskilt. Snygg i paletten, men är lite kritig och poppar inte på ögonlocket på samma sätt som det ser ut i paletten. Men det är ju inte ovanligt med matta skuggor i och för sig. Det smulade en del också så lite städning under ögonen fick man göra.




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor: från Marc Jacobs 202 The Tease palette.
Eyeliner:Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Dutt i inre vrån: glitter från Glitterliner Diamond från Make Up Store.






Läppenna: Fashion Boost från MAC.
Läppstift: NYX Butter Lipstick Hunk.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Devotee från Nars True Story Palette.
Blush: blandning av Unwritten och Outlaw från True Story paletten.




Detta var igår, idag har jag haft en ledig dag utan smink. Har varit ute och tagit en motionsrunda och fixat lite andra ärenden tillsammans med gubben.

Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...