23 januari 2018

Specsavers årliga Kickoff - The Wild West

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av årets stora begivenhet på mitt jobb. Den årliga Kickoffen. Den pågår i två dagar. Fredagen för ägare och partners och lördagen för samtliga. Dessa kickoffer föregås av en en konferens med föreläsningar och diverse på dagen och stor fest med sittande middag. Underhållning pågår under hela dagen, prisutdelningar till en del för diverse goda insatser och så vidare. Väldigt trevligt. 

Jag har bara varit med en gång tidigare och det var när jag jobbade på Specsavers i Täby och Specsavers firade dessutom sitt tioårsjubileum i Sverige. Dessa fester har alltid ett tema och då var det, så klart, glitter och glamour och jag hade lång paljettblåsa på mig. I år var temat Vilda Västern så paljettblåsa fick stanna hemma. Hittade istället en steampunk inspirerad klänning som jag tyckte var cool.



Jag har inga bilder på sminket. Sov hos gubben som bor närmare (Gustavsberg). Alltihopa gick av stapeln på Cirkus på Djurgården. Jag hade ingen kamera med mig att fota sminket med. Hade i allafall en naturligare sminkning på dagen från Kat von D´s Shade & Light Palette. Senare inför festen förstärkte jag alltihopa och svartsotade ögonen och använde svart läppstift, också från Kat von D.

Så detta är jag i bilen på väg in på förmiddagen.



Lite mingel med kaffe och frukostmacka fick vi först innan föreläsningar och annat började. Dessa tre är mina chefer. Två ägare och en butikschef.



Scenen. Naturligtvis i Western stil. Hela dagen präglades western temat, varenda text, maten, till och med bakgrundsmusiken inne på toan.



Leo Razzak var där och höll föreläsning. Otroligt inspirerande och härlig att lyssna på. Jag hade aldrig hört talas om honom, men nu i efterhand har jag ju förstått vem han är. Jag blev tagen av hans föreläsning som höll på i en hel timme.




Efter detta väntade lite fördrink och mingel. Tyvärr så bli det väl så att de flesta håller sig till "sin butik". Man känner ju inte så många andra, i alla fall inte jag. Hörde att det var 550 pers anmälda i år.



Och här ser ni hela "mitt" gäng. Indiander och Cowboy:sare.



Lilla jag under middagen, som så klart också bestod av westerninspirerad mat med majs och bönor och diverse. Väldigt gott var det. Vad gillar ni goggle´s arna ?


Min ena kollega som är samma tjej jag delade rum med när vi gjorde vår resa till London förra våren. Tyvärr för oss har hon bestämt sig för att vandra vidare i karriären. Varför är det alltid så att det är alltid dom som man gillar som försvinner. Önskar dig i allafall lycka till, du kommer att vara saknad.



Hur söta kollegor har jag inte...??



Ett band som underhöll under middagen fanns det med. Stars & Stripes. Har ingen aning om det är vad det heter på riktigt eller om det var ett passande namn för kvällen. Otroligt duktiga. Jordens klös. Mellan maträtter och diverse så stod alla upp mellan borden och tjoade, sjöng med, skrålade och klappade händerna. Rockigt värre.



Jaha, sen så tappade vi hela gänget och de flesta i vårt gäng åkte till hotellet. Kvar blev vi fyra som dansade oavbrutet i två tre timmar i sträck. Jag kan inte nog beskriva hur ont i fötterna jag hade... så jäkla roligt!



Järngänget!




Jaha. bild tagen cirka halvtre på natten när jag blivit hämtad av min snälla gubbe. Marinan lite sliten, lite i gasen och med en smärta i fötterna som jag inte kan beskriva.  Sååå trött dagen därpå, men en fantastisk rolig kväll!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så roligt att se bilder! Fin du var! Kul att göra något sådant, men visst är det så att man håller sig till dom man känner.
Hoppas du mår bättre, jag börjar också känna mig dålig. Så typiskt när det är jobbhelg.

marinamake sa...

Lotta! Tack tack, jaa det var en väldigt trevlig fest, inte ofta man får gå på sådana. Tja, man håller sig till de man känner, vilket är lite synd, för det är ju alltid roligt att lära känna nya människor tycker jag. Jaa du jag är fortfarande helt under isen. Har varit dålig sedan i onsdags nu och får nog gå till farbror doktorn. Har hostat sönder nån muskel vid revbenen. Blää!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...