20 juni 2017

Halo sminkning med Urban Decay.

Inte så somrig sminkning kanske, en "halo"-sminkning i mörkblått och lite turkost. Jag har använt Urban Decays Full Spectrum palett igen, är helt kär i den. Kan inte få nog. Lite glitter klämde jag i med också, tisdag som det är... ;-)




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D, Paint Pot Imaginary (blå) från MAC samt Color 24H Tatoo Turquoise Forever från Maybelline.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Single Eyeshadow Worn Ballerina från Kicks.
Yttre och inre vrån: Minx från Urban Decay Full Spectrum paletten.
Dutt i inre vrån: ljusa skimriga skuggan från Kikos Bright Duo Baked Eyeshadow nr 19.
Mitt på locket: Blindsided från samma palett samt glitter ovanpå det Starry från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Melted Matte Unicorn från Too Faced.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: BB Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Devotee från Nars True Story palett.
Blush: blandning av alla tre färgerna Myth, Unwritten och Outlaw från Nars True Story palett.




Midsommar närmar sig med stormsteg... jag jobbar på midsommarafton tyvärr, men efter det så är det nedräkning till semester på allvar. Jag börjar min den 17 juli, ska bli sååå skönt! Inte många arbetsdagar kvar nu.

Men som sagt, lite jobb kvar innan dess. Så. dags att hoppa i säng!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...