19 juni 2017

Blått med Kiko

Tog fram lite av de grejor jag skaffade när jag var i London. Bla en blå ögonskuggspenna från Kiko, som jag använt som bas idag. Lite besviken på hur den beter sig, svår att sprida ut jämnt och blev lite fläckig. Men annars har den funkat som bas, de har inte creasat alls.

Annars så blev jag inte så nöjd, detta blev lite ojämnt och flammigt lyckades få en lucka på ett ställe som jag inte fick skuggan att fästa på. Gjorde nog ett dåligt underjobb med primern.

Men men, jag har tagit mig igenom dagen ändå.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Eyeshadow Stick  nr 31 (blå) från Kiko.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket samt dutt i inre vrån: Nr 19 Bright Duo Baked Eyeshadow (blå samt ljus iriserande) från Kiko.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Eyeliner: Aqua Liner High Precision Waterproof Eyeliner nr 18 från Make Up For Ever.






Amore Mattallics Lip Creme 07 Automatic Touch från Milani.

Sorry, jag lyckas ALLTID få läppstift på tänderna...



Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension  Skin Finish Soft Frost från MAC.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




Annars så har det varit en positiv dag... äldsta dottern klarade körkortet idag, äntligen. Hon har kämpat länge och det har dragit ut på tiden. Men nu så, idag var lyckan fullständig och jag fick "skjuts" hem från jobbet. Det innebar att jag fick vänta en och en halv timme efter jobbet på hon skulle sluta sitt jobb så att hon fick köra hem. Vad gör man inte...

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken fin blå färg! Och grattis till dottern!
Håller med, vad gör man inte...

marinamake sa...

Lotta! Tack! Nja de har en ju runt lillfingret ;-)

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...