15 maj 2017

3ina

Jaha, jag är tillbaka från London. Har haft en fantastisk resa tillsammans med mina kollegor, sååå himla trevlig och roligt. Och London... ohh forever i mitt hjärta. Helt underbar mysig härlig stad, trots att det är en sån stor stad hade i alla fall jag småstadsfeeling. 

Vi har promenerat och gått och gått och gått... måste ha klämt många mil. Ätit mycket god mat och haft det verkligen trevligt ihop. Mycket shopping hann vi också med. Jag var helt fokuserad på smink... så klart. Bryr mig inte så mycket om kläder och sånt, jag går ändå bara i svarta jobbkläder för jämnan så det känns så meningslöst. Men smink.... ooohhh jaaa. Kom hem med en hel kasse full.

Börjar lite försiktigt med att testa en av skuggorna jag köpte, samt läppstiftet. Inget färgsprakande idag, men väldigt fin. I verkligheten lite mer glittrande än vad som syns på bilderna. Det är märket som heter 3ina uttalas Mina. Hittade en hel butik med ett otroligt färgsprakande utbud. Det var ju också lustigt att jag skulle behöva åka till London för att hitta detta och då få lära mig att det faktiskt finns i Sverige. Kista... upplyste tjejen i kassan mig, med stor möda försökte hon uttala Kista... vi fick oss ett gott skratt. När jag kom hem läste jag någonstans att det finns i Täby också. Måste absolut kolla in mera från dem. Och jag har några fler produkter att testa här hemma från märket.




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynbenet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Single Eye Shadow Worn Ballerina från Kicks.
Över rörliga delen av locket: Creme Eyeshadow 311 från 3ina/Mina.
Dutt i yttre vrån: Peppar från .Färg.
Dutt i inre vrån: Quartz från .Färg.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: The Lip pencil 455 från 3ina.
Läppstift: Nr 111 från 3ina.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundtion Primer.
Bas: Born This Way Pearl från Too Faced.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Solkysst från .Färg´s Chokladpalett.
Highlight: Quartz från samma palett.
Blush: Granatäpple från .Färg´s Karamellpalett.



Tja, och så har jag nya glajjor. De har jag faktiskt vunnit. Vi hade en säljtävling på jobbet som pågick under ett antal veckor. En för assistenterna och en för optikerna. Så jag lyckades vinna assistenttävlingen. Tjoho... jag fick välja ett par fritt hur jag ville. På bilden syns det inte men bågen är mörkt petroliumgrönblå upptill och nertill skiftar den över till en gråbrun nyans. Gratis är gott!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...