03 november 2016

Model Behaviour - MAC

Stillsam sminkning från igår. Hade lite brist p fantasti och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Tog fram min ena palett från Smashbox, använde den lite häromdagen med. Blev lite gråtråkigt, så jag försökte liva upp det hela lite med en lila eyeliner och en ljust lila dutt i inre vrån. Vet inte om det blev så himla mycket festligare men lite kanske.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga skuggor: från Smashbox Full Exposure Palette. M3, M4, M5 samt S6.
Dutt i inre vrån: Noubas Singel Eyeshadow nr 16.
Eyeliner: Long lasting eyeliner Fancy Violet från Sephora.
Mascara: övre fransar Mega Plush från Maybelline, undre fransraden Too Faced Better Than Sex Mascara, inget namn men lila är färgen.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Infallible 24H-Matte 10 Porcelaine från Loreal.
Puder:  Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: från Sleek Solstice Palett.
Blush: Sin från Nars.



Nytt läppstift från MAC, man ser det inte på bilderna men det har ett blå/turkost skimmer i sig, nästan som pyttesmå glitterkorn. Såååå snyggt!!

Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Model Behaviour från MAC.





Annars så fick jag ett ryck och gick iväg till gymmet igår efter jobbet. Itrim i Uppsala. Det var där jag gick när jag lyckades banta ner mig 18 kg för ett halvår sedan. Har kommit av mig lite i mina försök att vara lite mera hälsosam med mat och träning, så jag var där häromdagen och fick lite pepptalk, Vi lade upp ett mål att jag ska försöka komma igång igen med att komma till deras gym en gång i veckan och försöka ta mig utomhus och få ljus och motion på mina lediga dagar, sen ska vi försöka öka på träningen lite mera när jag kommit igång lite mera. Så, sagt och gjort i går var jag där och tränade igen för första gången på länge. Känns i kroppen idag kan jag berätta. Vi får se hur det går framöver.


Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...