31 oktober 2016

Danger - Urban Decay

Har haft en ledig dag idag. Hade ärende in till stan, så jag gjorde så klart en sminkning. Det är ju blå måndag hos Emelie idag, så jag tänkte att jag får väl matcha naglarna (inget ovanligt när det gäller mig). Länge sen jag använde Gwen Stefanipaletten från Urban Decay så jag tog fram den.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt Paint Pot Imaginary från MAC.
Under brynet: Fine China från H&M.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Zone från Urban Decay´s Gwen Stefani Palett.
Över hela rörliga delen av locket: Danger från samma palett.
Dutt i inre vrån: Harajuku från samma palett.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Eyebrow Pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Clinique Even Better 24 Linen.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer och highlight: från Make Up Revolutions Ultra Blush Palette Golden Sugar.
Blush: Blush Camélia Rosé från Chanel.



Lite disig bild, men jag tog den ändå för man ser glittret bättre.

Läppglans: 201 Sparkle Shower från Loreal.





Jag tog faktiskt tåget in till Uppsala idag. Ända sedan jag flyttade hit för ett par år sedan har jag aldrig åkt med kommunala medel, idag var det dags. Väldigt bekvämt. Min tanke var att kolla hur det skulle vara att åka kommunalt för att tjäna lite bensinpengar. Men jag måste ju göra ett byte för att ta mig hela vägen, och tiderna stämmer dåligt för mig när jag ska hem när jag jobbat sen. Frågan är om det är värt det att komma hem ännu senare för att tjäna några kronor i bensinpengar. Jag vet inte...


Inga kommentarer:

Smoke & Mirrors Palette - GlossGods

Dagens palett fick bli från ett svenskt märke. Smoke & Mirrors från GlossGods. Sov superdåligt i natt så jag var så jäkla trött i morse,...