07 september 2016

Sotning med Make Up Geek

Det blev en sotning i morse. Kände inte för att göra en helt svart klassisk sotning så jag tog till lite blått också. Inget nytt, har gjort liknande massor av gånger förut. Men jag har fått många komplimanger idag, så nåt bra var det tydligen.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynbenet: Sorbet från Make Up Geek.
Längs brynbenet ovan globen: Petal Pusher från Make Up Geek.
Över rörliga delen av locket: Corrupt från Make Up Geek.
Highlight under brynets högsta punkt: Whimsical från Make Up Geek.
Under ögat: Color Riche Eye Color Pencil 12 Ocean Blue från Loreal med Spicegold nr 36 från Nouba ovanpå.
Dutt i inre vrån: blå skugga från Eye Transformer Palette från E.l.f Cosmetics.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 129 Vanilla från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: från Make Up Revolutions Ultra Blush Palette Golden Sugar.
Blush: NYX Mosaic Powder 03 Plummy.





Läppenna: Perfect Lipline 62 Mauve från IsaDra.
Läppstift: Too Faced Melted Liquified Longwear Lipstick Melted Fig. Jag äger två av Too Faced Melted lipsticks... den andra sitter som berget, den här sitter inte alls och vill gärna flyta ut. Något "longwear" är det absolut inte.  Märkligt!




Det är också lustigt hur man plötsligt får så många komplimanger hur man ser ut i håret, när man själv håller på att bli galen för att jag är så långhårig så jag tror jag ska bli tokig. Har inte hunnit fixa en klipptid och håret bara växer och växer...  Stryker håret bakåt i ren desperation, alla säger åhhh vad fint, är du nyklippt??? Plattar håret neråt och jag känner det som om jag har en mössa på mig, alla säger åååh vad fin du är har du gjort nåt med håret?? Gaahhh !! Betyder det att när jag är nyklippt på riktigt så är det inte bra... jag bara undrar ;-)  

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...