18 september 2016

Sotning med bareMinerals

Fredagssminket kommer här. Fick bli en snabb sotning, hade lite bråttom på morgonen. De ringde från jobbet och hade kris, folk som borde varit där var inte det. Lite miss i planeringen hade det blivit, så jag fick slänga mig iväg fortare än planerat. Hann i ändå slänga på lite glitter, det måste man ju ha när det är fredag!




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: bareMinerals liner shadow Onyx samt glitter Micro från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Mascara från Maybelline.
Bryn: Eyebrow pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: bareMinerals BareskinPure Brightening Serum Foundation Bare Natural 07.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Eart Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Rouge: från BH Cosmetics 10 color palette Glamorous Blush.



Läppstift: Freidas Nude från Loreal.




Sen har helgen kommit och gått. Alldeles för snabbt som vanligt. Gubben har varit här och var på lite kalas igår. Min yngsta brorsa har fyllt 40 så jag och vår andra bror ordnade lite tillställning för honom. Lite smink från det kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...