18 september 2016

Partysminkning

Letade fram lite gamla skuggor från Make Up Store i går innan vi skulle iväg på min ena brors 40-årsskiva. Det var lääänge sedan jag använt dessa. Dessa, eller åtminstone den ena plus läppstiftet,  gavs ut inför Make Up Stores 10-års jubileum om jag inte minns helt fel. Har funnits ett tag i mitt skåp med andra ord. Kalaset var en ganska liten och stillsam tillställning, inte uppklädd till tänderna eller så och vi var tillbaka hemma ganska tidigt på kvällen. 

Lite guldigt blev det då, i sminket. Som sagt, jubileumsskuggor från Make Up Store.





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynbenet: Creme Brulee från Wet n Wild
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: e/d 24 Carat från Make Up Store.
Yttre vrån: e/d Celebration från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Eyebrow Pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.




Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Festival från Make Up Store.





De va de hele. Helgen är över. I morgonbitti ringer klockan 05.00 , det värsta jag vet. Någon morgonmänniska har jag aldrig varit. Oh well, det är som det är.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...