15 september 2016

Mermaids Forever - Make Up Revolution

Detta blev ju sådär... lite kluddrigt och kladdigt. Pennan jag använde som bas för den gröna skuggan har gjort så att det veckar sig lite. Ingen bra idé med andra ord. Nåja, ibland går det inte som man tänkt sig. 





Primer: Eyeshadow Primer från Lumene samt penna Jumbo Shadow Liner 339 Crip (grön) från Cherry Culture.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: Fishtail från Make Up Revolutions Mermaids Forever palett.
Yttre vrån och upp över brynbenet: e/d Latin från Make Up Store samt Sharon från Lars Wallin.
Dutt i inre vrån: Seashell från Mermaidspaletten.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Eyebrow Pencil nr 81 från Nouba.



Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: bareMinerals Bare Skin Pure Brightening Serum Foundation Bare Natural nr 7.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Universal Compleion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Blush: Vivid Baked Blush Bang Bang You´re Dead från Make Up Revolution.
Highlight: Mystic från Face.




Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Profound från Face.




Och jag är så FRUKTANSVÄRT långhårig... gaaahhhhh!! Jag lyckas inte få till en frissatid, och jag är desperat! Måste lösa det snart, innan jag tar saxen och klipper själv.

Nåja, i morgon är det äntligen fredag och ledig helg som väntar. Min yngsta brorsa fyller 40 så det är dags för kalas igen. Det är bara en dryg månad sedan min andra brorsa fyllde 50, så det är tätt på given. Kul ska det bli. Gubben och barn kommer farandes i morgon med, så härlig slappfredag i soffan med massor av mys väntar.  Nästa inlägg kommer nog inte förrän på söndag kväll.

Ha en skön helg alla!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...