11 september 2016

Heart Chocolate Pink Fizz - Make Up Revolution

Bestämde mig för att använda en av mina paletter från Make Up Revolution idag. Har flera stycken och just den här tror jag inte jag använt mer än en gång tidigare.  Dags alltså...




Bas för skuggorna: Wet n Wild Take On The Day Eyeshadow Primer.
Skuggor från Make Up Revolutions Heart Chocolate Pink Fizz palett:
Champers
Celebrate
France
samt Copperplate från MAC och Wedding från MAD Minerals.
Eyeliner: har tagit Eyeshadow Lavender från Färg och blandat med Mixing Liquid från Make Up Store och gjort eyeliner av. I underkant av vingen glittereyeliner Soft Pink från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Eyebrow Pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol De Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Luminance från E.l.f Cosmetics.
Blush: Blush Camelia Rosé från Chanel.




Läppenna: Black Onyx Lip Pencil nr 18.
Läppstift: Color Lock Lipstick Seduction från BH Cosmetics. Mörkt som attan... jag gillar´t, kändes som det kanske för mörkt för att ha på jobbet men jag har fått många komplimanger idag, till och med från en del män... jag som alltid haft erfarenhet av att män tycker att kvinnor/tjejer ska vara naturliga och helst inte så mycket färg, och ska det vara färg så ska det vara rött. Enkelspårigt....





Fick en glad överraskning idag. Helt otippat. En ny ögonskugga i present, från en person som jag sist i världen hade förväntat mig och av anledningar som jag inte heller kunde tro... den personen tyckte helt enkelt att jag är så himla bra. Gesten fick mig nästan att börja gråta...  Kan tyvärr inte gå in på vem och var och varför i någon närmare beskrivning. Men glad blev jag. Inte varje dag sånt händer!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...