06 september 2016

Acid Brigths Palette - Make Up Revolution

Så var det dags att gå till jobbet i morse igen, har inte varit där sedan i torsdags. Vi hade ju kickoff i fredags, så då var jag inte i butiken, vi hade bara roligt.... som sagt, träningsvärken har dödat mig i helgen. Sen har jag ju varit ledig tre dagar. Inget smink. 

Satt i går och pillade med lite nagellack i allsköns färger. Syns lite på bilden nedan och kommer strax ett inlägg med mera bilder.  Nåt sorts försök till matchning med skuggorna.  Lite neonigt, som jag faktiskt gillar. 




Det trista med neoniga färger är att de kan vara svåra att fästa, även om man använder primer och ibland vill de också blekna av under dagen. Använde NYX Jumbo Eye Pencil Milk, som är vit för att få skuggorna att poppa lite bättre, men tyckte nog att det hade kunnat lysa lite mera.

Bas för skuggorna: Jumbo eye pencil Milk från NYX.
Under brynbenet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Samtliga övriga skuggor: från Make Up Revolutions Acid Brights Palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Liquid Foundadtion Milk från Make Up Store.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01 Hâle léger från Yves Rocher.
Highlight: IsaDora Glow Stick 12 Vintage Rose.
Rouge: från Make Up Revolutions Ultra Blush Palette Sugar & Spice.




Läppstift: Noubas Millebaci Long Lasting Lip Color. Färgnumret har trillat av, men jaaa.... chockrosa.




Och här får ni lite sneakpeak på naglarna som jag försökt matcha allt detta med.




Det va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...