21 augusti 2016

Cosmos

Sminket från i fredags.. ni har sett den förut. Cosmos från Dior. En av de få riktigt lyxiga High End-märkes skuggor jag äger. Superfin. Konsistensen som en svamp i burken, nåt sorts mellanting mellan fast och krämig skugga. Såå glittrig/skimrig och fin. Extra glitter har jag lagt på ovanpå, men lyckas som vanligt inte fånga det på bild.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Längs  brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Rörliga delen av locket: Diorshow Fusion Mono 281 Cosmos från Dior samt glitter Volume Million Lashes Glitter Top Coat från Loreal.
Yttre vrån: liten dutt Graphology från MAC.
Inre vrån: Illusion D Ombre 81 Fantasme från Chanel.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24HR Stay Fresh Foundation 120 Vanille från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing Cool glow.
Blush: Powder Blush Full Of Joy från MAC.




Läppenna: Lip liner nr 2 från Barry M.
Läppstift: Lola från Make Up Store.




Jag börjar bli långhårig... har inte klippt mig sedan slutet av juni/början av juli kommer inte riktigt ihåg... men det är för länge för mig. Måste försöka ta mig iväg igen.

Annars så har jag haft en ledig helg, gubben och alla ungar på plats. Vi har avnjutit säsongens första kräftor. Läre förmodligen bli de enda också. Egentligen borde det ju varit surströmming, eftersom det precis varit surströmmingspremiär. Jag älskar surströmming. Tja, och kräftor med så klart. Men vi får ta surströmmingen nästa gång vi ses kanske...  Har en burk på lut i kylen :-)


Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...