19 maj 2016

Pink Fizz - Make Up Revolution

Testar lite skuggor från Pink Fizz paletten från Make Up Revolution. Har haft den ett bra tag, men den har blivit liggandes. Som det mesta som kommer därifrån så är det otroligt prisvärda produkter. Mycket ompf för pengarna. Inget att klaga på... än så länge. Inte min bästa sminkning kanske, men men... man kan inte lyckas alla dar. 

Från det ena till det tredje så hade jag ju faktiskt min ena kollega och hennes syster här i söndagskväll för lite provsminkning. Systern skall gifta sig i sommar och jag ska sminka båda två. Tänkte aldrig på att ta bilder, men det får väl bli sen på själva bröllopsdagen. Så det kommer väl, så småningom.




Primer: Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Samtliga skuggor från Make Up Revolutions Pink Fizz Palett.
Highlight: Champers.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Party.
Inre vrån: Rosy.
Yttre vrån och in mot globlinjen: France.
Under ögat: BeBe från Taylor Made Minerals.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Radiant Lights Glow från Make Up Revolution.
Highlight: Candle Light Glow Rosy Glow från Too Faced.
Rouge: från Make Up Revolutions All About Pink Palett.



Läppenna: nr 63 från Nouba.
Läppglans: 401 Fuchsia Drama från Loreal.

Brukar för det mesta gilla Loreals läppgunk. Särskilt deras läppstift. Men inte detta. Det här är visserligen ett läppglans och jag har ofta problem med läpplans, det flyter ut vad jag än gör. Men det här tog nog priset, hade det all over the place efter en liten stund. Om ni kollar på bilden så ser ni de små "nålarna" som är på väg att krypa över läppkanten. Och detta är efter att jag applicerat det typ fem minuter innan. Detta åker nog i sopen. 





Well, nu är det seeent och jag får väl krypa till kojs. Är visserligen ledig i morgon, men jag har ju en tendens att sova bort hela dan och jag tänkte jag skulle orka upp i någorlunda tid. Vi får väl se hur det går med den saken.

Natti natti!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...