03 maj 2016

Ny palett från Manny Mua - Make Up Geek

Ni har väl alla märkt av hypen kring paletten som Manny Mua släppt i sammarbete med Make Up Geek. Total hype! Den var slut på Make Up Geeks sida i samma sekund som den släpptes. Så klart var jag nyfiken och hört/läst alla positiva recensioner av denna palett. Var ju helt enkelt tvungen att skaffa den, som alla andra. Fick lägga in en sån där "pre-order" och sen snällt vänta på att den skulle finnas i lager. Det tog nästan två månader innan den damp ner i min brevlåda. 

Jag tänkte inte på att swatcha färgerna innan jag fotade. men det kan jag ju fixa om ni vill se. Annars så finns det ju åtskilliga klipp på tuben som ni kan kolla in om ni är nyfikna.

Paletten lever tvåhundra procent upp till alla superlativer som har uttalats om denna palett. Superfina färger, ooootroligt pigmenterade. Mina favoriter är förstås de tre mörkaste i nedersta raden. Och SJÄLVKLART smaschade jag min absoluta favorit när jag plockade fram grejorna för att fota nu i eftermiddags. Tappade paletten i golvet, trots kartongen fortfarande på och inte från särskilt hög höjd, eller särskilt hårt, men den hade ändå gått i bitar när jag öppnade asken. TYPSIKT! Jag har inte ens använt den än. Ska se om jag kan laga ihop den med sån där vätska som jag har, kommer inte ihåg vad den heter just nu.




När jag ändå var i farten och beställde den här paletten så hamnade några saker till i varukorgen; två sparklers Constellation och Zodiac. en foiled Pegasus samt två skimmer Lemmon Drop och Shimma Shimma.




Har även passat på att skaffa ett par produkter från Make Up Store, ett glitter, Neon Pink, som ni såg mig använda i ett inlägg för några veckor sedan. Überläckert om ni frågar mig!




Samt även Stardust Jive, en ljust pastellila skugga/pigment fullspäckat med silverglitter. Har inte testat denna ännu. Men det kommer...



Gjorde ett tappert försök att fota i solen som verkligen gassade på för fullt idag, varmaste vårdagen hittill. Men jag är ingen skicklig fotograf och det är svårt att fånga glittret och de rätta färgerna på bild. Så alla färger på bilderna är mycket mer bleka än verkligheten.

Inga kommentarer:

Smoke & Mirrors Palette - GlossGods

Dagens palett fick bli från ett svenskt märke. Smoke & Mirrors från GlossGods. Sov superdåligt i natt så jag var så jäkla trött i morse,...