19 maj 2016

No Taboos - MAC

Det här blev ju mera blått än vad som var tanken... I burken ser den här skuggan svart ut, med lite blått skimmer i, men när man applicerar den så blir den faktiskt lite mörkt blå. Sen lade jag ju till lite blått skimmer/glitter ovanpå. så då blev det definitivt blått. 




Primer: Beauty Base Eyeshadow Primer från Lumene samt Color Riche Eye Color Pencil 12 Ocean Blue från Loreal.
Highlight, dutt i inre vrån samt längs brynbenet ovan globlinjen: skuggor från namnlös 88-palett.
Över rörliga delen av locket: Colordrenched pigment No Taboos från MAC.
Duttat ovanpå No Taboos: Reflects blue glitter från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: blandning av Matt Foundation Milk från Make Up Store samt BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder:  Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Gleamtones Powder Dunes At Dusk från MAC.
Rouge: Powder Blush Full Of Joy.



Läppglans: Sweet Kiss från Nouba... har tappat numret... en av mina favoriter.





Annars så har jag haft en ledig dag idag. Tog mig en joggingrunda på förmiddan, innan jag hämtade yngsta dottern på skolan för att åka in till Uppsala och försöka hitta examenskläder till henne. Lyckades hitta en top som hon var nöjd med, underdel hade hon hemma, så det blir nog bra. 

Jag fick göra ett besök på Itrim och köpa lite såna där måltidsersättningar som jag fortfarande äter. Har ju fått byta ut en måltid om dan till vanlig mat (nyttig sådan, protein och grönsaker), så en litet tag till med ersättningar tills jag har fasat över alla måltider.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...