10 maj 2016

Manny Mua - Make Up Geek

Jahapp, nääe hörrni.. det här blev ju inte ett dugg vad jag hade tänkt mig. Kladdigt och ihopblandat på ett inte så bra sätt. Har använt mig av min nya Manny Mua palett. Har sett åtskilliga sminkningar gjorda med den här paletten på både Instagram och You Tube. Man ser framför sig hur man vill ha det, men idag blev det bara mish mash... yttre och inre vrån skall vara röd... inte ihopgeggad brun. 

Oh well, jag får testa nån dag när jag inte har bråttom till jobbet att göra om alltihopa igen.





Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Resten av skuggorna kommer från Manny Mua´s palette i samarbete med Make Up Geek.
Längs brynbenet: Sora.
I globlinjen: Aphrodite.
Yttre och inre vrån: Mars.
Mitt på locket: Insomnia.
Dutt i inre vrån: pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.





Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Matt Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från Isadora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Rouge: Powder Blush Sketch från MAC.



Läppglans: Loreal Cream 107 Who´s the Boss?






Annars så sitter jag här och spanar in den ena semifinalen till melodifestivalen... vet inte vad jag ska tycka, sååå dääär kanske. Tror jag tar och lackar om naglarna istället.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...