21 maj 2016

Iron Rose - House of Beauty

Sen som vanligt i morse, är såå himla trött på morgnarna... blir alltid sen. Nåja, en av anledningarna till att jag blev sen var också att jag rotade runt i mitt nya sminkskåp och försökte hitta färger som jag hade satt mig för att jag skulle sminka mig i. Hade fått i mitt huvud att det skulle vara lite åt ljungrosa och vinrötthållet. Lyckades inte riktigt hitta vad jag ville ha, har alldeles för mycket skuggor att leta igenom... men nåt åt det hållet, åtminstone det vinröda. Det ljungrosa tror jag inte jag lyckades med. 

Anyhow...



Primer: Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Highlight: skugga från Coastal Scents 88 Metal Mania Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: skugga från samma palett.
Inre vrån: skugga från samma palett.
Mitt på locket: Female från Makeupcosmetics.
Yttre vrån: A Vow in Venice och lite Love In London från Sleek Vintage Romance Palette.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Glitter under ögat: BH Cosmetics Glitter Collection Baby Pink.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Too Faced.




Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Rouge: Seashell från Make Up Store.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Lip hybrid: Iron Rose från House of Beauty.

Har ni provat läpphybriderna från House of Beauty, om inte så kan jag rekommendera att ni gör det. Otroligt pigmentrika, som ett läppglans, men sitter på som ett läppstift. Dessutom otroligt serviceinriktade. Hade tre stycken som härsknat bara ett par månader efter att jag beställt dem. Kom tre nya i posten i ett huj.






Annars så har jag och dottern suttit här och tittat på finalen av Lets Dance. Jag höll nog ett slag för Bianca, men de var ju otroligt duktiga båda två. Jag har för första gången på tre månader unnat mig ett glas vin och en liiiten handfull med nötter. Jag går ju som sagt fortfarande på diet, men har ju fått börja äta lite så smått. Detta var min första lyx sedan jag började med allt detta. Såååå gott!

Dags att krypa till kojs... jobbarhelg väntar.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...