06 maj 2016

Fredagsglittret

Så är jag igång och jobbar igen.. det är tredje gången på 2,5 månad som jag är hemma med en rejäl förkylning. Herrejisses, jag som brukar säga att jag aldrig är sjuk. En liten förkylning en gång om året på sin höjd. Vet inte vad som hänt. Men nu får vi hoppas att det är över för säsongen, sommaren är på G och därmed semestern. Inge mera sjuk!

Så, det har inte varit nåt smink för mig på nästan en hel vecka. Ändå så kände jag mig lite fantasilös, men lite glitter tog jag till, det är ju fredag. 




Bas för skuggorna:  Urban Decay Eyeshadow Primer Potion and Make Up For Ever Aqua Matic Eyeshadow Pen I-30.
Highlight: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet: m/s Beaver från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Voodoo Fever från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Endless från Make Up Store.
Glitter mitt på locket: Diva Star från Mist.
Eyeliner: Cream Eyeliner Punk Purple från E.l.f.
Under ögat: e/d Latin från Make Up Store.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcealin från Loreal.
Puder: Perfect Loose powder från IsaDora.
Bronser: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Vivid Baked Highligher Golden Lights från Make Up Revolution.
Rouge: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.



Läppglans: i.d. Bare Minerals Marvelous Moxie Miss Popular.





Nu har jag bara en lite dryg vecka kvar av min diet som jag gått på i snart tolv veckor. Har tappat massor av kilon, endast 4-5 kg kvar. Lite tradigt att ständigt bara äta, shakes, bars och soppor. Börjar kännas enormt enformigt. Men som sagt, om en dryg vecka är det över. Bara till att gneta på lite till.

I morgon väntar ny jobbar dag, men sen drar jag till gubben efter jobbet, så vi hörs på söndagkväll igen.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...