11 maj 2016

Brunt och blått = sant

Jag är ju ingen fan av det hysteriska nude-modet inom sminket... bruna skalan har jag alltid ogillat. Trivs inte alls i nude-iga sminkningar. Så snyggt på många andra, men det passar inte riktigt min hudton tycker jag. Sen kan man ju alltid hitta lite kallare bruna nyanser, som funkar helt okej för mig, men det är ändå inte det jag tycker är snyggast. Jag gillar färg! Men... vissa kombos där brunt är inblandad kan jag ändå tycka är riktigt snyggt. Brunt blir ofta fint ihop med många färger, men en av mina favoriter är blått eller turkost. 

Så jag har ljusblåa naglar för stunden, men jag kände inte för att ha helt blått smink. Så jag fick för mig att blanda upp det med brunt.  




Bas för skuggorna: Beauty Base Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globen: m/s Smog från Make Up Store.
Yttre vrån samt mitt på locket: blå skuggor från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Eye Shadow Palette.
Yttre vrån: Americano från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: blå skugga från E.l.fs Eye transformer palett.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Aqua brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f.
Bas: Matt Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Earth Powder 52 från Nouba.
Highlight: Pink Bijoux från IsaDora.



Läppenna: Golden Purple från Make Up Store.
Läppstift: Melted Fig från Too Faced Melted Liquified Long Wear Lipstick. Köpte det här läppstiftet bara häromdagen. Har kollat in det många gånger, testat på handen, gillade färgen skarpt. Så, jag slog till. Liiiite besviken är jag på färgen. Blev inte alls samma nyans på min mun som på handen. Den är absolut en bra vardagsfärg, passar till mycket, väldigt neutral. Men, inte som på min hand där jag tycker att det blir lite mer mauve-aktig, aningens drag åt lilahållet. Men okej... det får duga.





De va de hele!


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...