15 maj 2016

Bad sminkday...

Okej, så mitt smink i fredags då... INTE nöjd... ser förskräckligt ut. Jag vet inte, men jag kan liksom inte få till det när jag använder enbart ljusa färger i sminkningen, jag ser konstig ut. Och i just den här sminkningen gjorde jag nåt sorts tappert försök att använda glittret som en skugga i yttre vrån, men glitter är ju inte så blendningsbart, så det ligger ju bara där som en konstig trekant av glitter. 

Ja ja, här kommer katastrofen då...





Bas för skuggorna: Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: 675 After Eight från Viva la Diva. Här var nog mitt största misstag i den här sminkning tror jag. Hade jag tagit en mörkare färg hade det sett bättre ut totalt. 
Inre vrån: Simply Marlena från Make Up Geek.
Yttre vrån: Fishtail från Make Up Revolutions Mermaids Forever palett. Ovanpå det grönt glitter Diva Star från Mist.
Dutt i inre vrån: Enchant från Mermaids Forever paletten.
Under ögat: m/s Colibri från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Tog med den här bilden bara för att man ser glittret bättre.



Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: Color Riche 132 Magnolia Irréverent från Loreal.



Primer: Pore Refining Primer från Kicks.
Bas: blandning av Matt Foundation Milk från Make Up Store samt BB Skin Perfecting Cream från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil Light/Medium från Too Faced.
Highlight: Candle Light från Too Faced.
Rouge: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream.



Tja, hörrni. alla dagar kan ju inte vara bra sminkdagar... den här,  var en av mina sämre... det är bara till att på´t igen nån annan dag.

Till dess från ni... sminka lugnt!


Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...