12 april 2016

Mera mintgrönt

Fortsätter med lite mera mintgrönt idag. Fast med inblandning av kornblått. Igår var de brunt. En riktig färgklick blev det idag. "Du ser ut som en sjöjungfru" sa en kollega till mig i morse.  Mina mintgröna naglar naglar rök ikväll. så i morgon är det nåt annat än det mintgröna som gäller. Men jag har tivts superbra, trots att jag, som jag skrev om igår alltid haft en avsky mot mintgrönt. Men det är aldrig för sent att ändra sig...




Bas för skuggorna: NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Highlight: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: mintgrön skugga från 88 Ultra Shimmer Eye Shadow Palette från BH Cosmetics.
Mitt på locket: turkos skugga från samma palett.
Yttre vrån: kornblå skugga från Färg.
Dutt i inre vrån: guldig skugga från samma palett som ovan.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Blue Black från Loreal.
Kajal: Infinite Beige från Sephora.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Fit Me 105 från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil Light/Medium Matte Bronzer från Too Faced.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Powder Blush Full Of Joy från MAC.




Läppenna: Sarah från Face.
Läppstift: 273 från Nouba.





De va de hele!

3 kommentarer:

shortylegsbeauty sa...

En otroligt underbar sminkning.
Älskar det mintgröna med kornblått :)
Läppstiftet är jättefint också :)
xx

marinamake sa...

shortylegsbeauty! Tack snälla! Jag tycker med det är en härlig kombo! Läppstiftet gillade jag inte utan att ha provat det, har legat i mina gömmor lääänge, men så fick jag för mig att använda det och upptäckte att jag gillade det. En bra "lagom"-färg :-)

marinamake sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...