26 april 2016

Manny Mua - glajjor nr 3

Så har jag haft en ledig dag, som vanligt så blir det det aldrig som man tänkt sig när man äntligen är ledig. Hade tänkt vara hemma och städa lite mer ordentligt, det vore behövligt. Men, så försov sig yngsta dottern och vi fick göra en rivstart i morse och jag fick kliva upp och skjutsa henne. Där rök sovmorgonen. Nåja, jag gick och la mig en stund igen när jag kom tillbaka. Trött, frussen och har känt mig hänging senaste dygnet, så jag kände att det behövdes. Well, där försvann min tid som jag tänkt ägna åt att städa. Hade lovat dottern att vi skulle åka och shoppa lite kläder till henne när hon slutat för dagen, så det löftet fick jag ju hålla. Så jag fick dra av golven lite snabbt med både dammsugare och mopp... så lite städat blev det men inte så mycket som jag tänkt. Tja, så sen åkte vi in till Uppsala och köpte lite vårkläder till henne.

Kanhända gjorde jag ett besök vid MAC-disken... bara som hastigast...

Hur som helst så gjorde jag en snabb sminkning innan jag drog till stan. Har ju äntligen fått min Many Mua palett som jag beställde från Make Up Geek för nästan två månader sen. Så klart använde jag den innan jag drog iväg. Höll mig till lite snällare färgskala, men paletten innehåller även en par rejäla färgbomber. Får testa dem senare.





Samtliga skuggor från Make Up Geek Manny Mua paletten.

Längs brynbenet ovan globlinjen: Sora.
Inre vrån: Luna.
Yttre vrån: Aphrodite.
Dutt i inre vrån: Artemis.
Eyeliner: pressat dit skugga Corrupt från Make Up Geek.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Brow Artist Genius Kit från Loreal.




Primer: Pore Refining Primer från Kicks.
Bas: FitMe Natural Ivory 105 från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Coloeurs NatureDuo Poudre Soleil 01. Hâle léger från Yves Rocher.
Rouge: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.




Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: Legendary lipstick matte Femme Fatale från Smashbox.





Och så kommer här det tredje och sista paret av mina nya glasögon. Det här är terminalprogressiva glas, så jag använder dem mest på jobbet, eller hemma framför datorn. Återigen en solbåge som jag satte klarglas i.  Var tveksam om jag skulle ta ett par röda eftersom jag är så nojjig på att allt ska matcha, blir lite låst... men äähh jag slog till!


Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...