10 april 2016

Lila med Barry M

Gårdagens jobbarsminkg... jag var sååå jäkla sen att jag höll på att gå upp i stressatomer innan jag for iväg, slet med mig kameran i flygande och fläng och fick fota bilderna på jobbtoan... vad gör man inte...??

Hur som, så lite glitter som vanligt, i form av en glittereyeliner igen. Liknande häromdagen. Annars så är det lila, som ni ser, min favvofärg. Letade fram lite skuggor från Barry M som jag inte använt på länge. Har en hel hög i massor av olika färger och de är ju super i kvalitén så jag borde ju använda dem oftare. Men så är det, när jag har så mycket skuggor att jag inte vet vart jag ska börja på morgnarna.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Highlight: 016 Coconut Shade från Loral.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Simpley Marlena från Make Up Geek.
Inre halvan av locket: Dazzle Dust nr 33 från Barry M.
Yttre vrån: Dazzle Dust nr 99 från Barry M samt en dutt Corrupt från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: Sparkler Light Year från Make Up Geek.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt glitter Baby Pink från BH Cosmetics.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Sephora 10H wear perfection foundation Clair Light 22.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream SunGlow Bronzing Powder 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Warm Natural Glow från Lumene.
Rouge: Powder Blush Dirty Plum från MAC.



Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: 414 från Nouba.




De va de hele!

Idag har jag haft en skön ledig söndag tillsammans med gubben. Träffade min gamla chef från min tid på leksaksaffären och hennes man och fikade  en stund. Så mysigt och träffas, det var länge sedan. Tja, jag fick ju nöja med en slät kopp kaffe utan mjölk, min diet tillåter ju inte en smula av nåt slag. Men, det är bara fyra veckor kvar, sen får jag ju så smått äta lite olika saker igen. Ser fram emot det!


Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...