17 april 2016

Electric - Urban Decay

Här kommer ytterligare en knallig sminkning, har haft några den här veckan som varit. Detta är från i fredags, och glitter som vanligt förstås. Slutade hyggligt tidigt i fredags (halvfem) och har haft en lite flängig helg tillsammans med gubben och mina ungar. Har mest bestått av skjutsande av barn fram och tillbaka till alla möjliga träningar och tillställningar. Men vi har hunnit byta till sommardäcken på min bil med och myst lite i soffan så klart. 

Så här kommer alltså fredagsglittret... har använt lite färger från Urban Decays Electric palett. Härliga knalliga färger, passar mig perfekt... så klart!




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt NYX Eye Shadow Base.
Highlight: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: grön skugga Freak från Urban Decays Electric Palett samt grönt glitter ovanpå. Glittret är nr 007 från Depend och är egentligen ett nagelglitter. Med andra ord, inte gjort för att ha på ögonen, inte "eyeproof". Så klart rekommenderar jag ingen att använda saker runt ögonen som inte avsett för det. Men för mig själv... jag är som jag är, provar lite allt möjligt ibland. Glittret funkade fint, jag klarade mig från att få in nåt i ögonen, Men får man det, så är det inte garanterat att ögonen mår så särskilt bra. Användes på egen risk alltså...
Yttre vrån: Chaos från samma palett som ovan.
Dutt i inre vrån: Fine Glitter Dust nr 8 från Barry M.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: FitMe 105 Natural Ivory från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från Isadora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Wet n wild Coloricon Bronzer Reserve Your Cabana.
Rouge: Wonder Blush Goddess från Make Up Store.



Läppstift: E.l.f Matte Lip Color Tea Rose.





Jag ska äntligen iväg och klippa mig nästa vecka, räknar varje sekund. Har inte varit minsta nöjd sedan förra gången jag klippte mig, känns som om jag aldrig blev klippt.. gahhh!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...