17 april 2016

Baked Eyeshadows - E.l.f

Snäll och stillsam sminkning idag. Söndagssminkning. Som jag skrev i inlägget innan har vi flängt runt lite i helgen. Idag var det dags att titta på yngsta dotterns uppvisning. Hon tränar cheerleading och det är hennes första termin. Så nu var det dags för lite uppvisning. Så hela familjen har varit på Fyrishov och kollat. Lite smink ville jag ha då förstås, men det blev ganska stillsamt. Inte så välgjort heller såg jag på bilderna. Hade lite bråttom och satte inte ens på mig linserna innan, så jag såg ju knappt vad jag höll på med. Så, tja... ta det med en nypa salt.




Bas för skuggorna: Lumene Beauty Base Eyeshadow Primer.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: E.l.f Baked Eyeshadow Pixie.
Yttre vrån: E.l.f Baked Eyeshadow Brunt Plum.
Under ögat samt en dutt i yttre vrån: E.l.f Baked Eyeshadow Chocolate Dreams.
Dutt i inre vrån: c/s Frosted Shine från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Brow Artist Genius Kit Medium to Dark från Loreal.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Nude Magique Cushion Foundation från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Wet n Wild Mega Glo Illuminating Powder Catwalk Pink.
Rouge: Powder Blush Sketch från MAC.



Läppglans: Luscious Amethyst från Max Factor.






Hoppas ni haft en skön söndagkväll. sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...