31 januari 2016

Turkos glitterfredag

Och här kommer fredagssminket. Jag slutade tidigt i fredags, och hade dessutom tjugo minuter till godo som jag var tvungen att plocka ut, så tjugo i fyra drog jag från jobbet. Kommer inte ihåg när jag sist fick gå hem så tidigt en fredag. Såå himla skönt. Dessutom en helg med gubben, barnfritt. Har nog aldrig hänt att vi har en helg bara vi två. 

Men innan jag drog till jobbet på morgonen, så blev det detta, lite glitter på fredagaen, som vanligt:




Bas för skuggorna: Smooth Canvas från BH Cosmetcis.
Highlight: Fine China från H&M.
Längs brynbenet ovan globen: Cocoa Bear från Make Up Geek.
Yttre och inre vrån: Bitten från Make Up Geek.
Mitt på locket: e/d Splash från Make Up Store samt glitter Starry även det från Make Up Store.
Eyeliner samt kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Clinique Even Better 24 Linen.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M.
Highlight: Highlighter Powder från H&M.
Rouge: Sin från Nars.




Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Lock Rapture från BC Cosmetics.





Tja, annars så har helgen kommit och gått... dags att jobba tidigt i morgonbitti igen. Men faktiskt bara i morgon sen kommer en ledig tisdag. Ganska skönt, fast lite knäppt...

Natti natti!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...