01 februari 2015

Fredagssminket - Adventure Dior

Jag kände för att göra ytterligare en sminkning med min nya skugga från Dior - Adventure. Superfin, otroligt glittrig som ju tyvärr inte syns på bilderna. Liten extra silverkant på eyelinern och så kunde jag gå och "fira" fredag på jobbet... Festligare än så var inte min fredag ;-) Hektisk dag på jobbet, vi har otroligt mycket varje dag, vilket är roligt i och för sig. Man är trött när man kommer hem.




Mitt på locket: Diorshow Fusion Mono 081 Adventure.
Övriga skuggor: från namnlösa 88-paletten, ljus highlight under brynet, svart i yttre vrån och under ögat. Ljus grån i globlinjen.
Eyeliner: Super Liner Black Laquer från Loreal.
I underkant av vingen: E.l.f Liquid Eyeliner Silver.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Bryn: Brow Artist Plumper medium/dark från Loreal.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelaine från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Lightscapade Mineralize Skinfinish från MAC.
Rouge: Sin från Nars.



Läppglans: Cremesheen Glass Colour Saturation från MAC.




De va de hele!



Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...