28 januari 2015

Adventure - Dior

Jag fick ett presentkort på Kicks i julklapp (tack vännen!). Jag har hummat och hummat vad jag skulle spendera det på.... smink, parfym...?? Till slut upptäckte jag en ögonskugga från Dior som jag inte kunde motstå, skuggor är ju min största passion när det kommer till smink. Jag har ju iiiinga alls innan, så jag behövde nog en till... ha ha. Skuggan heter Diorshow Fusion Mono Adventure och är en gråbrunaktig skugga med myyycket skimmer/glitter i. Jag har två andra skuggor i samma serie, som jag också är väldigt förtjust i. Konsistensen är som en svamp i burken, lite skumgummiartad, den sviktar liksom tillbaka när man trycker lite lätt på den med fingret. Väl pigmenterade, täcker superfint och otroligt lättjobbade.




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Singelskugga Red Wine nr 31 från Sephora.
Över rörliga delen av locket: Diorshow Fusion Mono 081 från Dior.
Yttre vrån: Peppar från Färg och en liten dutt Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån:  e/d Sparkle från Make Up Store.
Kajal: Super Liner Carbon Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Smoky Extravagant från Make Up for Ever.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelaine.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01 Hâle léger från Yves Rocher.
Highlight: Highlighter Powder från H&M.
Rouge: Cherry Blossom från Make Up Store.



Läppenna: Cranberry från IsaDora. (Utgången färg).
Läppstift: Grand Rouge Bordeaux från Yves Rocher.




Det var min nya skugga... lyxig sådan, men redan en favorit. Fler sminkningar med denna kommer att dyka upp här, var så säker.

Kommer ni ihåg att jag startade en liten nedräkning till frisördags i förra veckan. Well, nedräkningen sket sig... Jag upptäckte ett fel i mitt jobbschema vilket innebär att den dag jag skulle ha klippt mig nu är en jobbardag och jag fick ringa frissan och skjuta på det ytterligare en vecka. Gaaahhh! Såå nu är det plötsligt fler dagar kvar än när jag började räkna ner i förra veckan. Tror jag blir tokig! Men okej... nu är det 15 dagar kvar... and counting!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...