19 november 2014

Loreal för hela slanten

Jaha hörrni, gjorde en sminking idag. Har legat hemma med förkylning och inte sminkat mig på lääänge. Jag har dessutom fått problem med ett öga som krånglar. Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev i våras att jag hade problem. Sprang hos diverse läkare och var till och med in på akuten. Det visade sig att jag bara lider av extremt torra ögon. Så torra att det kan orsaka små sår på hornhinnan. Inte så mycket att göra åt det mer än att droppa med droppar för torra ögon så mycket man bara orkar. Det orsakar ju sveda, röda ögon och ljuskänslighet. Vilket i sin tur leder till svårigheter att sminka sig och sen att kunna fota. Jag kan inte ha mina linser på mig när jag sminkar mig, vilket leder till att jag inte ser nåt... daaahhh.  Ögat krampar och drar ihop sig när blixten kommer och tårarna börjar rinna. Ja ja,världsliga problem... man e ju inte döende precis...

Anyhow.. så gjorde jag en sminkning idag.... När jag är hemma och är sjuk så brukar jag ofta, mest hela dagarn faktiskt, ligga med datorn på magen och inte göra nåt annat än kolla in sminktutorials och diverse andra shoppingsidor för smink på nätet osv. Fullständigt vältra mig i smink. Så man blir ju sugen liksom...

Där jag bor nu har jag stora problem med ljuset. Så, ingenting ser ut som det gör i verkligheten. På de här bilderna ser ju allting grått ut, men det är faktiskt väldigt mycket lila och mörkblått.



Jag har använt: 

Excess Shimmer 15 Pink Opal från Max Factor som bas.
016 Coconut Shake från Loral
m/s Sophisticated från Make Up Store
406 Mauve Star från Loreal
005 Purple Obsession från Loreal
006 Allnight blue från Loreal
m/s Pollution från Make Up Store
602 Plume de Paon från Loreal
009 Permanent Kaki från Loreal.

Eyeliner Violet Black från Loreal
Mascara Volume Millions de Cils från Loreal.
Kajal från Maybelline; Gel liner black.






Infallible Stay Fresh foundation 015 Porcelaine från Loreal
Perfect Loose Powder från IsaDora
Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M
Highlight från Wet n Wild Centerstage Collection Rosé Champagne
Rouge Candy Cane Pink från Loreal (doftar så gott så att jag står med näsan i asken heeela tiden)



Här är ett läppstift som jag ägt ett bra tag, ett antal månader... utan att komma mig för med att använda det. Stiftet ser väldigt mörkt lila ut och jag har tänkt att det är alldeles för lila för att användas till vardags... lite utstickande färg. Men nu när jag ändå är hemma så tänkte jag att nu är det dags. Well, det blev inte alls så lila som det ser ut på stiftet utan fullt bärbart när som helst i Marinas värld. Va dumt... det har legat bara därför att jag trodde att det skulle se helt galet ut. Kommer från Make Up For Ever och heter Rouge Artist Intense nr 15. Läppenna är en sån där genomskinlig. 80 Transparant Lip Fix från IsaDora. Hade ingen med färg som passade.



I morgon ska jag till jobbet igen. Det kommer att hända grejor... kan inte avslöja vad just nu, skriver om det i morgon. Men trevligt för min del...

Ha det gott, sminka lugnt!


Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...