29 maj 2014

Shadowy Lady

En sotning blev det i morse... jaa, jag har ju fått den stora äran att jobba idag på röd dag, å andra sidan, man har dubbelt betalt ;-)... ja, så det fick gå lite snabbt, och då blir det ju som alltid en sotning. Jag känner mig inte helt pigg så jag ville ligga kvar i bingen så länge det gick. Då fick det gå snabbt sen.

Shadowy Lady är en mörkt vinröd/plommon/brun-aktig färg. Väääldigt fin om ni frågar mig. Nu har jag i och för sig blandat i lite skimmer i inre vrån, men vill man göra en matt mörk sotning utan att det ska vara svart så är den här perfekt... såå läcker!




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet: m/s Sophisticated från Make Up Store samt en mjuk ljusbrungul skugga från namnlösa 88-paletten.
Över rörliga delen av locket: Shadowy Lady från MAC.
Inre vrån: Ovanpå Shadowy Lady i inre vrån Moth Pressed Pigment från MAC.
Under ögat: penna Coloricon Purple från Wet n Wild med Shadowy Lady ovanpå.
Eyeliner: utan vinge, penna Black Swan från MAC med lite svart skugga insuddat i det svarta.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Vollume Million de Cils från Loreal.





Bas: BB Skin Perfectiong Cream 01 Light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Rouge: Sakura från MAC.



Läppglans: Cremesheen Glass Fashion Scoop från MAC.




De va de hele... i morgon är det äntligen fredag, jag får äntligen ha en helg med mina barn igen. Och på lördagmorgon ska jag soooova!

Ha det gott alla, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...