23 april 2014

Shimmer Mint - Gina Tricot

Det är dags för Karins gröna onsdag igen. Den här gången bidrar jag med ett ljust, pastelligt, mintgrönt lack. Från Gina Tricot. Jag gillar inte! 




Om ni koncentrerar er på själva lacket, och struntar i mina extremt torra fnöskiga nagelband (jag smörjer och smörjer, oljor och krämer, inget hjälper) så jaa, vad kan jag säga. Jag gillade inte detta lack. Svårlackat och lite tjockt. Det levde liksom sitt eget liv när man försökte få på det. Jag kan inte alla tjusiga nagellackstermer som alla duktiga "lackerskor" svänger sig med, men jag undrar om inte detta är vad en del kallar "kritigt" eller "kalkigt". Omöjligt att försöka få det lite jämnt längst ner vid nagelbanden, tjockt och svårt att "styra".  Jag upplever att nageln känns liksom tjockare på höjden om ni förstår vad jag menar. 





Det har i alla fall en massa guldigt glitter/skimmer i sig, men det syns mer i flaskan än på naglarna, tyvärr. Kommer nog inte bli så flitigt använt detta lack är jag rädd...¨


2 kommentarer:

Karin // Vacker och Underbar sa...

Såg ju fint ut iaf! =)

marinamake sa...

Karin! Hm, kul att du gillar... jag gjorde det ju inte ;-)

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...