22 april 2014

Midnight Platinum och Lucky in Love

Detta blev mycket mer mesigt och ljusare än vad jag eftersträvade. Den mörka blå var inte så mörk som jag ville att den skulle vara. Hade kunnat mörka ner den lite med en dutt svart i yttre vrån, men jag hade inte tid att stå och pilla så det fick bli som det blev. Lucky in Love är ett mintgrönt pigment från MAC och blir inte heller så stark i färgen som jag önskar. Ska testa med ett annat underlag nästa gång, kanske en lite mer grönfärgad.



Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: 016 Coconut Shake från Loreal.
I globlinjen: m/s Thistle från Make Up Store.
Inre vrån och till mitten av locket: MAC pigment Lucky In Love.
Yttre vrån: Midnight Platinum från TINte Cosmetics.
Eyeliner: Liquid Eyeliner Midnight från E.l.f.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Under ögat: Penna Deep Blue Sea från Make Up Store med 601 Cameleon från Loreal ovanpå.
Mascara: The Colossal Cat Eye från Maybelline.




Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Rose Diable från Bourjois.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Illuminator från Kicks.



Läppstift: African Violet från Max Factor (typ hundra år gammalt, finns ej längre).
Läppglans: Cyklamen från Face.




De va det hele, lite blekt och lamt i mitt tycke... men ja ja...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...