14 oktober 2012

Glitterlördag

Okej, så detta blev inte så tjusigt på bild, lite blaskiga färger och den gula på ögonlocket ser ut som piss (om ni ursäktar språket), men den pissiga är faktiskt ett glitter som inte syns på bild och i verkligheten tycker jag nog detta såg bättre ut än vad det gör på bild. Har använt lite persikotoner i globlinjen och det är verkligen inte min typ av färg, ser eländigt ut på mig. Men som sagt jag tyckte helheten blev okej åtminstone i verkligheten.
 
Vi var på lite födelsedagskaffe inom familjen i går eftermiddag och jag kände för lite glittrigt.
 
 

 
Bas för skuggorna: Paintpot Painterly från MAC.
En aprikos/persikofärgad skugga på brynbenet och en lite mer rostig färg i globlinjen ihopsuddade med varandra. I yttre vrån en plommonlila skugga. Samtliga skuggor från Smokeypalette från Coastal Scents. Glittret mitt på locket är nåt budgetglitter jag hittat i en krafsaffär... väldigt gul bas med guldigt glitter, heter VOV nr 011. Lite lucka i färgen lyckades jag visst göra med, precis i globlinjen. förmodligen när jag applicerade glittret, som jag fäste med Mixing Liquid från MUS.
Highlight: en rosakrimrande skugga från samma palette med liten dutt av Pearl från Taylor Made Minerals precis under brynets högsta punkt.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Illegal Length från Maybelline.


 
Bas: Dream Creamy Foundation 21 Nude från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från MUS.
Rouge: Vintage Grape från MAC.
 

 
Läppenna: Jazz från MUS.
Läppstift: Black Orchid från MUS.

 
 
De va de hele... sen drog jag på kaffe och tårtkalas...

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...